Leagues of Fortune Recension

Följ med på ett spännande undervattensäventyr i sloten Leagues of Fortune! Detta spel är utvecklat utav det välkända spelföretaget inom slots på nätet, Microgaming. I Leagues of Fortune ger du dig iväg på en resa under vattnet där du möts av alla möjliga mytologiska varelser ifrån havets botten. Spelet är ett actiondrama av rang som dessutom är fullpackat med både scatter och wilds för att öka på din spelkassa. Microgaming har satsat stort på grafiken i spelet där bakgrunden består av animerade rörliga moment och tecknade, men ändå mycket realistiska, symboler. Spel med ett undervattenstema är inte något nytt bland utbudet av slots, men Microgaming har ändå lyckats bra med att skapa en spännande och innovativ slot med detta klassiska tema.

Grafiken och animeringarna får verkligen spelet att sticka ut. Leagues of Fortune har en klassisk uppbyggnad när det kommer till antalet hjul och rader, men chockerar med den massiva mängden vinstlinjer som går att vinna på under spelets gång. Leagues of Fortune har en grym helhetsbild med välgjord musik och ljudeffekter som hjälper till att skapa en spelupplevelse som är svår att slita sig ifrån. Microgaming har dessutom kastat in andra spännande funktioner som gör det möjligt att satsa de pengar du vunnit för att öka på dina vinster ytterligare. Läs vidare i denna recension för att ta reda på vad det är som gör just detta spel så unikt samt hur bonusarna fungerar. Självklart ska vi även gå igenom det spännande gamblingsystemet.

Vinstlinjer och insatser

Leagues of Fortune består av 5 hjul som tillsammans skapar 3 rader. För att vinna i spelet gäller det att få matchande symboler på någon av de vinstlinjer som spelet består av. Det finns hela 1 024 olika vinstlinjer som ger utdelning, vilket är bland det högsta som marknaden har att erbjuda. Innan du ger dig iväg på detta undervattensäventyr gäller det att ställa in vilket värde du vill att mynten du spelar för ska ha, här kan du välja mellan 0,01 till 0,1. Du använder dig utav alla vinstlinjerna under varje snurr, men du kan justera antalet mynt som ska spelas på varje vinstlinje, från 1 till 10 mynt. Spelet har både ett max bet-läge samt ett expert-läge där du kan ställa in antalet snurr som ska spelas i följd.

Tema och grafik

Microgaming har verkligen inte sparat på krutet i skapandet av Leagues of Fortune. Spelet är otroligt välgjort när det kommer till den grafik och de animeringar som spelet har att bjuda på. Bakgrunden i spelet består av en undervattensmiljö som dessutom har rörliga animationer för att skapa en mer trovärdig upplevelse. Symbolerna i spelet har snygg tecknad design som lutar mer mot det realistiska hållet. Bland symbolbrickorna hittar du bland annat en kapten, kartor för navigering, ubåtar under attack, dykare och skattkistor. Alla symbolerna i spelet är välgjorda med stort fokus på detaljerna. Musiken i bakgrunden är som en filmmusikal som skiftar i tempo. Spelet har även välgjorda och dramatiska ljudeffekter när hjulen snurrar, stannar, under vinster samt när du låser upp bonusar.

Bonusfunktioner i spelet

Spelet har både wild- och scatter-symboler för att öka dina vinstchanser. Wild-symbolen i spelet kommer i form av Leagues of Fortune-logga och fungerar som ett substitut till övriga symboler (förutom scatter) i en vinnande kombination. Scatter-symbolen är i form av en skattkista och om du skulle lyckas landa minst tre sådana, så låser du upp bonusrundan där bläckfisken delar ut upp till 35 free spins med vinster multiplicerade upp till 5 gånger. För att öka spänningen ytterligare kan du gambla för dina vinster. Denna funktion gör det möjligt att multiplicera dina vinster upp till 20 gånger och du kan välja att ta hem vinsterna helt eller ta hem 50 procent. Den andra halvan kan du välja att fortsätta spela med.

Positivt med spelet

Leagues of Fortune har en otroligt välgjord grafik och animeringarna i spelet är av världsklass. Musiken i spelet är i form av dramatisk filmmusik och hjälper till att skapa en grym spelkänsla. Gamblingfunktionen gör det möjligt att testa lyckan på riktigt.

Negativt med spelet

Det går inte att göra så många inställningar i spelet. Leagues of Fortune är ganska passivt, då det enda du behöver göra är att trycka på spinn.

Sammanfattning

Leagues of Fortune är ett spännande undervattensäventyr skapat av de världskända spelutvecklarna Microgaming. I detta spännande drama dras du med på en spännande resa under vattnet och där du har många sätt att vinna på. Spelet består av 5 hjul där du använder dig utav 1 024 vinstlinjer under varje snurr. Du kan justera vilket värde du ska ha på mynten samt antalet mynt som ska spelas på varje vinstlinje. Spelet har wilds som fungerar som substitut till övriga symboler i vinnande kombinationer. Scatter låser upp bläckfiskens bonusrunda där du blir tilldelad free spins med multiplicerade vinster. Musiken i spelet är i form av en välgjord dramatisk filmslinga. Är du en slotsentusiast och älskar gambling, då är detta ett spel du bara inte får missa!

by