Disco Spins Slot recension

Disco Spins är en slot som kretsar runt den snabbt växande disco-kultur som växte fram under 70-talet. I detta spelet möts du av olika roliga karaktärer klädda i snygga trendiga kläder som är redo för discodans. Disco Spins är ett välgjort spel där NetEnt har satsat på att skapa en mer humoristisk klang på själva temat i spelet. Spelet innehåller 5 hjul, och för att göra det ännu mera spännande så har man slängt in både wild- och scatter-symboler som hjälper dig att öka dina vinstchanser i form av spännande bonusar som går att låsa upp medan du spelar. I Disco Spins Slot kan du helt enkelt dansa dig till framgång genom några simpla knapptryck som sätter hjulen i rullning!

Det som gör spelet extra unikt, och som fått det att växa i popularitet, är förmodligen den snygga och väldesignade plattformen som spelet körs på. Spel från NetEnt har en tendens att alltid hålla en riktigt hög standard när det kommer till grafik och spelupplevelse, vilket såklart många spelare uppskattar. I spelet Disco Spins har man dessutom slängt in ett bonussystem där spelaren får göra aktiva val över vilken bonus denne ska låsa upp. Det skapar en bättre spelupplevelse när spelaren får vara med och påverka. Missa inte att prova på Disco Spins för låtsaspengar och spela gratis först om du känner dig osäker. På så sätt kan du bilda dig en uppfattning om spelet innan du börjar satsa riktiga pengar.

Vinstlinjer och insatser

I Disco Spins har NetEnt valt att köra på det klassiska spelupplägget, det vill säga 5 hjul och 3 rader. För att snurra hem vinsterna gäller det att få matchande symboler intill varandra på någon av de 20 aktiva vinstlinjerna i varje snurr. Innan du startar ett spel kan du ställa in vilket värde du vill att mynten som du spelar för ska ha, välj mellan 0,01 till 1,00. Du kan även välja antalet mynt som ska spelas på de 20 vinstlinjerna (mellan 1 till 10 mynt). Spelet har en smidig knapp för maxinsats om du vill göra den högsta möjliga satsningen, samt en knapp för autoplay där du kan förbestämma antalet snurr som ska spelas. Sedan är det bara att luta sig tillbaka medan sloten sköter snurrandet!

Tema och grafik

Temat i spelet är ganska tydligt och du hör det till och med på namnet, Disco Spins. Följ med på en nostalgisk resa tillbaka till 70-talet där den välkända disco-kulturen växte fram. Spelet har en snygg tecknad grafik med starka färger. Symbolerna i spelet består av roliga karaktärer i olika disco-poser, där varje karaktär även har var sin färg som kommer att spela en roll när det gäller spelets bonusfunktioner. Bakgrunden i spelet föreställer självklart ett disco där du hittar högtalare, discokulor och strålkastarljus. Musiken följer samma tema med discoslinga från 70-talet som spelas i bakgrunden och skapar en stämningsfull spelupplevelse. Ljuseffekterna är i form av laserljus och det spelas melodier när hjulen startar, stannar samt när du vinner.

Bonusfunktioner i spelet

Äntligen har vi kommit till den kanske mest intressanta delen av denna recension, nämligen bonusarna. För att vinna i spelet gäller det att få en vinnande kombination, vilket du får från höger till vänster på någon av vinstlinjerna. Spelets wild-symboler har ett ganska unikt koncept. Under varje snurr så kommer strålkastarljus med olika färger att rotera över hjulen för att sedan stanna på en symbol. Alla symbolerna bestående av olika dansare har var sin färg. Skulle ljuset stanna på en av dansarna som har matchande färg som ljuset så förvandlas denna till en wild-symbol. Scatter-symbolen i spelet kommer i form av en discokula. Minst tre discokulor låser upp bonusen där du får välja mellan10 disco spins eller 15 free spins där vinsterna multipliceras med tre.

Positivt med spelet

Disco Spins har en intressant humoristisk klang, vilket skapar en rolig spelupplevelse. Musiken i spelet passar väl ihop med det övriga temat, nämligen 70-tal. Möjligheten att själv kunna välja vilken bonus du vill ha intressant. Systemet med wild-symbolerna är både spännande och gynnsamt.

Negativt med spelet

Bakgrundsljudet är härligt till en början, men kan efter några timmars spel bli lite uttjatat. Systemet med wild-symboler kan till en början vara aningen förvirrande.

Sammanfattning

Disco Spins är en rolig och svängig slot från NetEnt vars discotema tar dig tillbaka till det färgglada och danstokiga 70-talet. NetEnt har valt att skapa en slot med en lite mer humoristisk klang och symbolerna består av roliga dansande karaktärer i glada färger. Discomusiken i bakgrunden skapar en extra trevlig spelupplevelse. Disco Spins använder sig utav 5 hjul, 3 rader och 20 vinstlinjer och du kan enkelt justera myntets värde samt antalet mynt som ska spelas på varje vinstlinje. Symbolerna med dansare kan förvandlas till wilds om rätt färg på strålkastaren träffar dem, och får du minst 3 scatter-symboler får du välja mellan två olika bonusar i form av free spins. Disco Spins passar dig som är ute efter ett roligt tema, härliga bonusar och som vill prova något unikt!

by